Millega arvestada hoolduskoristust tellides? – II osa

Käesolev artikkel on II osa, kus käsitleme teemat hoolduskoristuse tellimisel aspektidest, millega klient peaks arvestama.

Eelmises artikli osas vaatasime üle olukorra, miks üldse on antud puhastusteenus oluline ja mida peaks teadma hoolduskoristuse ja eripuhastustööde omavahelisest seosest. Lisaks käsitlesime hoolduskoristuse tellimisel asjaolusid nagu objekti pindala, intervall ja käidavus.

Hoolduskoristus on äripinna jaoks tähtsal kohal, kuid sama olulised on tegurid, mis on samuti antud teenust tellides määrava tähtsusega ning, mis mängivad kuludes ja hinnapakkumise kujundamisel suurt rolli.

Ruumide iseloomustus võib mängida suurel määral lisakuludega 

Pindala, intervalli ja käidavuse kõrval on oluline järgmine aspekt hoolduskoristust tellides ruumide iseloomustus, möbleeritus ja keerukus. Siinkohal saab tuua näite, et 2 erinevat objekti suurusega 1000m2 võivad olla täiesti erinevad, kuna üks objekt sisaldab palju erinevaid väikesi ruume koos tihedalt asetatud kontorimööbliga, mis omakorda tekitab juurde suurema mahuga koristatavat pinda ja seega kulu. Teine objekt võib olla näiteks avarate ruumide ja saalidega, kus on mööblit vähe ja seega ei teki juurde eraldi koristatavat pinda koos lisakuluga. Omakorda tuleb kliendil paraku arvestada lisakuludega samuti juhul, kui objektil on keerukust nõudvaid lisaülesandeid ja erisoove, mis tavapärase hoolduskoristuse nimistusse ei kuulu. Siit järeldus, et sama suurusega objektid võivad olla täiesti erinevate kuludega ja seega omakorda koristusteenuse maksumusena.

Hea asukohaga objekt on kliendi võit

Objekti iseloomustuse ja möbleerituse kõrval on sama tähtis objekti asukoht ise. Tellides hoolduskoristuse teenust objektile, mis on halva infrastruktuuriga asukohas, peaks arvestama lisakuluga. Näiteks võib olla 400m2 objekt sagedusega 2 korda nädalas Tallinna kesklinnas ligilähedase kuumaksumusega, mis 200m2 objekt sagedusega 2 korda nädalas halva ligipääsetavusega äärelinna alal.

Järelduseks võibki artikli I ja II osa põhjal tõdeda, et äripindadel tehtava kontori koristuse kuumaksumus võib sõltuda väga erinevatest asjaoludest ehk pinna suurusest ja mustusest kuni objekti keerukuse ja asukohani välja. Kusjuures koristusteenuse maksumust mõjutavad tegurid võivad omakorda olla tihedas seoses, kus üks asjaolu tingib järgmise aspekti tähtsusele. Seega peaks klient alati arvestama, et lihtsalt pindalast lähtuvalt ei saa regulaarsele hoolduskoristusele hinnapakkumist teha. Seega on alati soovitatav konsulteerida antud ala asjatundjatega ning ühiselt objekt ja ülesanded üle vaadata, et koostada kliendile parim võimalik lahendus.

Vaata artikli I osa SIIT.