Millega arvestada hoolduskoristust tellides? – osa I

Äripindade regulaarne koristusteenus ehk hoolduskoristus aitab luua ohutu ja tervisliku töökeskkonna. Lisaks jätavad professionaalselt hooldatud ruumid ettevõttest hea üldmulje ning selles keskkonnas on meeldiv töötada. Tänu regulaarsele koristusele ei pea klient muretsema kontori koristuse pärast ja saab maksimaalselt keskenduda enda töödele ja ülesannetele, mis on talle olulised.

Regulaarse koristusteenuse kõrval tuleb kliendil arvestada samuti eripuhastustöödega

Üldiselt kliendid teavad, et hoolduskoristuse olemasolu on äripindadel väga oluline. Siinkohal on paslik märkida, et sama olulised on eripuhastustööd. Nendesse töödesse suhtutakse tavaliselt eelarvamusega ja mõeldakse, et regulaarne koristusteenus katab lisaks justkui ka eritööde vajadusi. Kahjuks see nii ei ole.
Eripuhastustööde käigus tehakse erinevate meetodite ja masinatega pindadele töid, mida tavalise igapäevase hoolduskoristuse raames teostada ei saaks. Seega hoolduskoristust sisse ostes peaks siiski lisaks arvestama, et olenevalt pindade suurusest, käidavusest ja mustusest tuleb paar korda aastas tellida juurde eripuhastustöid.

Regulaarne koristusteenus, millega tuleb enne hoolduskoristuse tellimist arvestada?

Hoolduskoristust tellides peaks klient arvestama, et kuumaksumus sõltub erinevatest asjaoludest, mille peale ta esialgu ei pruugi tullagi. Erinevate tegurite olemasolu tõttu ongi kõige olulisemaks alati vaadata konkreetne objekt enne hinnapakkumise esitamist üle, sest mitmesuguseid aspekte on palju.

Objekti pindala ja suurus olgu alustuseks teada

Esiteks on üks olulisemaid aspekte kogu objekti suurus ja pindala, sest ilmselgelt on 100m2 ja 1100m2 suurustel objektidel kulud väga erinevad. Pindalaga seoses üldjoontes hinnapakkumist ruutmeetripõhiselt ei tehta. Seda seepärast, et objekt on seotud palju rohkemate parameetritega kui lihtsalt antud pinnal tehtav mahuline töö. Kliendil tuleks arvestada, et lihtsalt hinnapäringu ankeedile ruutmeetrite arvu lisamisest paraku ei piisa.

Intervalli olulisus objektil regulaarne koristusteenusvõib olla kahe teraga mõõk

Seega on pindala kõrval järgmiseks väga oluliseks teguriks koristuse intervall. Koristuse sagedus on selline asjaolu, mis võib olla tegelikult kahe teraga mõõk. Seda seepärast, et paljud kliendid arvavad, et tellides näiteks 1 kord nädalas puhastusteenust on kokkuhoiu eesmärgil odavam ja mõistlikum, kuid tegelikult objekti suurus ja keerukus on sellised, mis eeldaks hoolduskoristuse teostamist vähemalt 2-3 korda nädalas.

Käidavus, mis on omavahel seotud objekti mustuse astmega

Kolmandaks oluliseks tahuks on objektil käidavus, mis on omakorda seotud mustuse astmega.
Võrreldes kahte objekti, kus ühes käib igapäevaselt tööl 50 inimest ja külastab suur hulk kliente ja koostööpartnereid, tekib oluliselt suurem mustus, kui objektil, kus töötab igapäevaselt 10 töötajat ning, kus muid isikuid ei käi. Enamus mustusest satub ruumidesse õuest jalgadega, inimeste ja nende tegevuse kaudu ning õhu liikumisega (akende ja uste avamisel ja sulgemisel). Paslik on siinkohal ära märkida aina suurenev trend, kus töötajad võtavad töökohtadesse kaasa koduloomi ehk enamasti on nendeks koerad. Kontorisse kaasatoodud karvased sõbrad on küll toredad rõõmuallikad, kuid arvestada tuleb, et loomad toovad endaga lisaks kaasa karvu, pori, liiva ja mustust. Klient peaks arvestama, et objektil toimuva tiheda käidavuse kaudu satub pindadele ka palju rohkem mustust ja seega tuleb omakorda arvestada suurema kulu ja tihedama intervalliga.

Eelnevalt kirjeldatu põhjal võib näha, et hoolduskoristuse puhul peab arvestama päris paljude nüansside ja teguritega. Tegelikult on objekti pindala, intervalli ja käidavuse ning mustuse astme kõrval veel teisigi asjaolusid, millega tuleks hoolduskoristust tellides arvestada. Needsamad asjaolud on käsitlemisel juba peagi ilmuvas antud artikli jätkuosa II-s, mida saad lähemalt vaadata SIIT.